De 11 namen bij PSV en AZ: Cocu houdt vast aan jonge voorhoede

De 11 namen bij PSV en AZ: Cocu houdt vast aan jonge voorhoede
12 Augustus 2017 17:38
© ProShots

PSV heeft niet bepaald de beste seizoensstart achter de rug. Na de blamage tegen NK Osijek willen de Eindhovenaren het seizoen goed starten om de pijn wat te verlichten. AZ zal zich meteen willen laten gelden om Europese play-offs veilig te stellen.

Bij PSV zien we dat Phillip Cocu vasthoudt aan zijn jonge voorhoede. De aanvallers op het wedstrijdformulier zijn Hirving Lozano, Jurgen Locadia en Steven Bergwijn. Luuk de Jong zit op de bank. Bij AZ is er een plekje voor Calvin Stengs. De Jongeling maakte bij de play-offs van vorig seizoen bijzonder veel indruk en dat wordt beloond met het vertrouwen van de trainer.




Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

45 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 18:15 Rang: Utopisch
    Rettekettettekkettettt! Hup AZ!

  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 18:16 Rang: Utopisch
    Veel jeugdspelers in de basis: Stengs en Til zijn "nieuw".
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 18:17 Rang: Utopisch
    En Ouwejan ook natuurlijk.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 18:36 Rang: Utopisch
    Potdomme, nog geen 5 minuten gespeeld en het ziet er al uit als een langdurige blessure voor Stengs.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 18:44 Rang: Utopisch
    Dat moet toch de 1-0 zijn, ik had 'm al geteld, in ieder geval. Weliswaar uit de kluts, maar die moet er toch in Lozano.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 18:48 Rang: Utopisch
    Yes! 0-1.

  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 18:53 Rang: Utopisch
    Voetbal van AZ ziet er vooralsnog prima uit. Is nog vroeg dag, maar biedt zeker perspectief. Hopelijk heeft Stengs slechts een lichte verrekking en geen scheuring, want het zag er slecht uit, hoe hij neer kwam.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:01 Rang: Utopisch
    Tja, als je zó de bal verliest, terwijl je voorwaarts aan het denken bent en Lozano op snelheid op Vlaar afkomt, dan is het niet gek dat PSV scoort. 1-1 dus. Zat er ook al aan te komen.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:01 Rang: Utopisch
    AZ laat veel ruimte en vrijheid aan PSV, achterin. Te veel eigenlijk.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:06 Rang: Utopisch
    En wéér de bal veel te makkelijk kwijt geraakt in de voorhoede. Lozano wel een prima speler overigens, maar Svensson ook!
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:07 Rang: Utopisch
    Hoewel Lozano wel nog wat zuiverder in zijn afwerking mag worden, want had al een keer of 4 kunnen/moeten scoren.
  • MVKgrunn +1462 12 Aug 2017 om 19:14 Rang: Aanvoerder
    Type jij hier het wedstrijdverslag Ronald?
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:15 Rang: Utopisch
    Type jij hier het wedstrijdverslag Ronald?

    Lijkt er wel op he?
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:16 Rang: Utopisch
    Type jij hier het wedstrijdverslag Ronald?

    Wel mijn perfect streak onderbroken...
  • MVKgrunn +1462 12 Aug 2017 om 19:21 Rang: Aanvoerder
    Lijkt er wel op he?

    Paar jaar geleden had ik nog geen account hier, altijd te lui om eentje te maken. Maar toen stonden dit soort topics vol met reacties en discussies. Afgelopen twee jaar veel en snel afgenomen, erg jammer want ik vind als er hier discussies zijn het beter dan andere voetbalsites.
  • MVKgrunn +1462 12 Aug 2017 om 19:22 Rang: Aanvoerder
    Wel mijn perfect streak onderbroken...

    Als ik het niet vergeet zal ik ze straks voor je verwijderen
  • MVKgrunn +1462 12 Aug 2017 om 19:23 Rang: Aanvoerder
    Off: Pröpper niet een beste eerste helft bij Brighton tegen Manchester City....
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:25 Rang: Utopisch
    Paar jaar geleden had ik nog geen account hier, altijd te lui om eentje te maken. Maar toen stonden dit soort topics vol met reacties en discussies. Afgelopen twee jaar veel en snel afgenomen, erg jammer want ik vind als er hier discussies zijn het beter dan andere voetbalsites.

    Is ook zo, dan was dit een topic met een man of 10-12 die reageerden en haalde je zo de 100+ reacties.

  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:25 Rang: Utopisch
    Off: Pröpper niet een beste eerste helft bij Brighton tegen Manchester City....

    Staat nog gelijk.
  • MVKgrunn +1462 12 Aug 2017 om 19:28 Rang: Aanvoerder
    Staat nog gelijk.

    Dat wel, vind hem alleen zo'n beetje de slechtste man aan de kant van Brighton, lijkt nogal nerveus. Paar misplaatste passes, defensief is het wel oké.
  • Seagal +13687 12 Aug 2017 om 19:37 Rang: Utopisch
    Dat wel, vind hem alleen zo'n beetje de slechtste man aan de kant van Brighton, lijkt nogal nerveus. Paar misplaatste passes, defensief is het wel oké.


    City is ook geen makkelijke tegenstander. in de Champions League deed hij het 2 seizoenen geleden prima maar misschien is hij nu in iets mindere vorm
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:39 Rang: Utopisch
    Pfff, die mag er toch niet in... 2-1.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:42 Rang: Utopisch
    En deze móet er in... Man, man, man.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:43 Rang: Utopisch
    Verkopen die Weghorst en rap een beetje...
  • vak104 +6633 12 Aug 2017 om 19:43 Rang: Utopisch
    Is ook zo, dan was dit een topic met een man of 10-12 die reageerden en haalde je zo de 100+ reacties.


    Ja weet je nog... snif
  • vak104 +6633 12 Aug 2017 om 19:44 Rang: Utopisch
    Verkopen die Weghorst en rap een beetje...


    🙋🏻‍♂️
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:44 Rang: Utopisch
    🙋🏻‍♂️

    Naar het damesvoetbal?
  • vak104 +6633 12 Aug 2017 om 19:45 Rang: Utopisch
    Naar het damesvoetbal?


    Nee ben niet in Eindhoven
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:45 Rang: Utopisch
    🙋🏻‍♂️

    Het is nogal een jankerd, maar denk dat ze wel doorhebben dat het geen vrouw is, als ze zijn lellukke bakkes zien...
  • vak104 +6633 12 Aug 2017 om 19:47 Rang: Utopisch
    Naar het damesvoetbal?


    Wist je dat FCT vrouwen elke 14 dagen oefenen tegen de A1 van Victoria Enschede (hoofdklasse) en dit altijd verliezen....

    Ik zag hier vergelijkingen over hockey etc, maar een eredivisie dames hockey elftal verslaat echt een hoofdklasse jeugdteams wel hoor.
    Damesvoetbal moet nog heeeeel lang evolueren voordat er naar te kijken is.
  • MVKgrunn +1462 12 Aug 2017 om 19:48 Rang: Aanvoerder
    City is ook geen makkelijke tegenstander. in de Champions League deed hij het 2 seizoenen geleden prima maar misschien is hij nu in iets mindere vorm

    Zeker, maar dit is dan natuurlijk gewoon niet een lekker begin, met name voor het zelfvertrouwen. Toch komt het met Pröpper hoogst waarschijnlijk wel goed natuurlijk, blijft gewoon een goede voetballer.
  • vak104 +6633 12 Aug 2017 om 19:49 Rang: Utopisch
    Het is nogal een jankerd, maar denk dat ze wel doorhebben dat het geen vrouw is, als ze zijn lellukke bakkes zien...


    Zou goeie voor FCT zijn, mooie klootzak erbij kunnen wij wel gebruikt . Op fit moment echt een rechterrijtje elftal.
  • MVKgrunn +1462 12 Aug 2017 om 19:52 Rang: Aanvoerder
    Zou goeie voor FCT zijn, mooie klootzak erbij kunnen wij wel gebruikt . Op fit moment echt een rechterrijtje elftal.

    Niets van FC Twente gevolgd om eerlijk te zijn. Is het bijna een heel nieuw elftal dan?
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:55 Rang: Utopisch
    Wist je dat FCT vrouwen elke 14 dagen oefenen tegen de A1 van Victoria Enschede (hoofdklasse) en dit altijd verliezen....

    Ik zag hier vergelijkingen over hockey etc, maar een eredivisie dames hockey elftal verslaat echt een hoofdklasse jeugdteams wel hoor.
    Damesvoetbal moet nog heeeeel lang evolueren voordat er naar te kijken is.

    Vergelijking tussen voetbal en hockey was er vooral op gericht dat je het damesvoetbal juist niet moet vergelijken met mannenvoetbal, qua niveau. Natuurlijk is het niveau aanzienlijk minder, maar dat geldt ook voor dameshockey ten opzichte van herenhockey.

    Gisteren won Schippers in 22:05 de 200 meter mannen, dat is in NL een seconde bóven het record bij de junioren jongens. Dus als Dafne bij de "A1" van de jongens atletiek zou meedoen, zou ze ook elke week verliezen. Nu is ze wereldkampioen.
  • vak104 +6633 12 Aug 2017 om 19:55 Rang: Utopisch
    Niets van FC Twente gevolgd om eerlijk te zijn. Is het bijna een heel nieuw elftal dan?


    Ja zijn heleboel nieuwen, Laukart is geweldig, Vuckic ook maar alweer geblesseerd, Assaidi alweer geblesseerd. Broere in de spits, geen idee.
    Laatste linie is prima en Holla... tja...
  • vak104 +6633 12 Aug 2017 om 19:57 Rang: Utopisch
    Vergelijking tussen voetbal en hockey was er vooral op gericht dat je het damesvoetbal juist niet moet vergelijken met mannenvoetbal, qua niveau. Natuurlijk is het niveau aanzienlijk minder, maar dat geldt ook voor dameshockey ten opzichte van herenhockey.

    Gisteren won Schippers in 22:05 de 200 meter mannen, dat is in NL een seconde bóven het record bij de junioren jongens. Dus als Dafne bij de "A1" van de jongens atletiek zou meedoen, zou ze ook elke week verliezen. Nu is ze wereldkampioen.


    Maar je ziet aan haar dat ze topsport bedrijft... dat zie je bij de top in het voetbal nog niet echt.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 19:58 Rang: Utopisch
    Maar je ziet aan haar dat ze topsport bedrijft... dat zie je bij de top in het voetbal nog niet echt.

    Dat begint zeker te komen, als je het vergelijkt met 10 jaar geleden.
  • MVKgrunn +1462 12 Aug 2017 om 20:02 Rang: Aanvoerder
    Ja zijn heleboel nieuwen, Laukart is geweldig, Vuckic ook maar alweer geblesseerd, Assaidi alweer geblesseerd. Broere in de spits, geen idee.
    Laatste linie is prima en Holla... tja...

    Hoop voor je dat ze er weer het beste uit weten te halen dan.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 20:04 Rang: Utopisch
    Nou ja, ook al gaat AZ verliezen (en die kans is best aanwezig), het spel bevalt me wel. In ieder geval aanvallend ingesteld en ze spelen dat voetbal prima.

    Daarmee geef je uiteraard automatisch ruimte weg, achterin, maar dat hoort daar bij. Tegen veel ploegen zal het echter wel degelijk effectief zijn. Niet iedere club heeft een Lozano.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 20:06 Rang: Utopisch
    En 3-1, zit Bizot weer fout. Daarnaast heel veel tijd bij die voorzet...
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 20:08 Rang: Utopisch
    Weghorst staat er bij en kijkt er naar... Verdedigend is AZ nog steeds niet sterk, maar dat was ook niet te verwachten, zeker niet als je ook nog aanvallender gaat spelen.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 20:11 Rang: Utopisch
    Nou, pingel voor AZ, mag Weghorst er nog 3-2 van proberen te maken en heeft AZ nog 10 minuutjes om er een gelijkspel uit te halen.

  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 20:12 Rang: Utopisch
    En dat doet Weghorst dan wel goed.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 20:24 Rang: Utopisch
    Weliswaar een nederlaag, maar ben zeker niet ontevreden met het voetbal van AZ. Zou alleen graag Weghorst vervangen door een meer voetballende spits. Zou mooi zijn als Fullham hem wil kopen.

    PSV speelde ook wel aardig, maar kreeg dan ook alle ruimte om dat te doen.
  • ronaldpj +7844 12 Aug 2017 om 20:24 Rang: Utopisch
    Gefeliciteerd @PSV-fans, leuke pot.

Meer over

PSV, AZ